مرکز تغذیه و رژیم درمانی نارین

مرکز تغذیه و رژیم درمانی نارین

با درود و سپاس جواد واحدی مشاور تغذیه و رژیم درمانی به شماره نظام پزشکی ت-4458 و عضو رسمی انجمن تغذیه ایران ، انجمن چاقی امریکا(AOA)فارغ التحصیل دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی هستم
مرکز تغذیه و رژیم درمانی نارین

مرکز تغذیه و رژیم درمانی نارین

با درود و سپاس جواد واحدی مشاور تغذیه و رژیم درمانی به شماره نظام پزشکی ت-4458 و عضو رسمی انجمن تغذیه ایران ، انجمن چاقی امریکا(AOA)فارغ التحصیل دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی هستم

رژیم لاغری


وقتی اسم رژیم گرفتن میاد خیلی از خانم های عزیز این باور قدیمی اشتباه رو دارن که یک یا دو وعده اصلیشون مثل شام یا صبحونه رو حذف کنن تا کاهش وزن بیشتری داشته باشن و با افتخار میگن من که هیچی نمیخورم نه صبحانه نه ناهار ، یه شام میخورم

کاهش وزن مهمتر است یا کاهش بافت چربی؟!!!

کاهش وزن مهمتر است یا کاهش بافت چربی؟!!!


بسیاری از اشخاصی که در رژیم لاغری هستند، زمانی که حس میکنند لاغر شدند به عدد ترازو  نگاه می‌کنند. البته اگر  دوست دارید  به بدنی سالمتر و  متناسب تر برسید، داشتن  وزن  مورد نظر از اهداف مهم است، ولی کاهش وزن ، همه چیز نیست. 

مقدار چربی که  در بدنتان وجود دارد، بسیار مهم‌تر از عددی است که ترازو نشان می‌دهد.

اگر سعی دارید حجم عضلانی‌تان را افزایش دهید یا می‌خواهید سوخت و سازتان را بالا ببرید، باید درصد چربی بدن نرمالی داشته باشید.


 بیایید با خودمان روراست باشیم، همه ما در مورد وزن بدنمان، کمی حساسیم، اما در کل، وزن موضوع اصلی نیست. چربی بدنی کمتر، یعنی داشتن بدنی سالمتر.


یک زن متوسط، حدود ۲۸ درصد چربی بدن دارد. ورزشکاران زن، حدود ۱۵٪ چربی بدن دارند، و خانم‌هایی با شکم تخت می‌توانند چربی بدن حدود ۲۰٪ داشته باشند.


در مردان، درصد چربی بدن نرمال حدود ۲۰ درصد است. درصد چربی بدن بیشتر از این مقدار نرمال در خانم‌ها و آقایان، بعنوان اضافه وزن و چاقی در نظر گرفته می‌شود.


چاقی شکمی


چاقی_شکمی عمدتا از افزایش ترشح هورمون #کورتیزول ایجاد می‌شود و شاید یکی از دلایلی که آقایان بیشتر دچار چاقی دور شکمی می‌شوند، #استرس زیاد آنهاست.
چاقی دور شکمی یکی از بد‌ترین و خطرناک‌ترین نوع چاقی است و عوارض زیادی ازجمله «#کبد_چرب» را به دنبال دارد. درشرایطی که وضعیت مردان در مورد تجمع این چربی‌ها خطرناک است، شرایط زنان کمی متفاوت است.

آزمایش‌ها نشان داده‌اند افرادی که مقدار ثابتی از غذا را در تعداد بیشتری از وعده‌ها و میان وعده‌های غذایی مصرف می‌کنند نسبت به کسانی که‌ همان مقدار غذا را در تعداد کمتری از وعده‌ها و میان وعده‌ها مصرف می‌کنند ۱۷درصد کمتر دچار اختلال در ترشح کورتیزول می‌شوند.
یعنی اگر شما مقدار غذای مورد نیاز بدن‌تان را تقسیم کنید و هر سه ساعت یک‌بار مقداری از آن را میل کنید، احتمالا مقدار کورتیزولی که توسط بخش خارجی غدد فوق کلیه‌ تان ترشح می‌شود ۱۷درصد کمتر خواهد بود و درنتیجه احتمال ایجاد چربی‌های دور شکمی‌تان هم کمتر می‌شود.

داروهای لاغری

 همراهان گرامی :


درمورد تبلیغات کاذب و رژیمهای عجیب  غریب بعضی ازاین سودجویانی که تخصص تغذیه هم ندارند و متاسفانه دراین عرصه تبلیغات میکنند خیلی دقت نمایید.

چندتا سوال؟؟؟



1-آیا افزایش و کاهش وزن به این شکل به نفع سلامتی است؟


۲-چرا مردم به فکر کاهش وزن به صورت  ۱۰کیلوگرم در ماه هستند؟

 

3-عوارض اینگونه وزن کم کردن چیست؟


 4-رژیم بدون بازگشت چگونه رژیمی می باشد؟


رژیم بدون بازگشت رژیمی است  که درست واصولی باشد و بر حسب تمام  گروههای  غذایی باشد


 وقتی رژیم کانادایی و رژیم کالباس و رژیم  شیر وخرما  وسوپ  و موز وسیب آب درمانی،  سیب زمینی و رژیم کرفس و...... استفاده میشوند، عوارض بسیاری    فرد را درگیر میکند

آیابازگشت وزن وجود دارد. چرا؟ 


چون فرد نمیتواند تمام عمر به طور انحصاری از شیر یا سوپ و..... استفاده کنند


ولی اگر عادات غذایی  عوض شود   به طور همیشگی وزن  هرگز بازگشت نخواهد داشت

با راهکارهای درست سبک زندگی و عادات غذایی تغییر دهید


با اینگونه رژیم ها یکماه لاغر شده ولی  دوباره چند  برابر چاق میشوید 



 وقتی چاق میشوید  فقط چربی جایگزین میکنید .


ولی وقتی وزن کم میکنید هم چربی از دست میدهید و  هم عضله   !!! 


یعنی بدنتان بیشتر و بیشتر آسیب میبیند!


امیدواریم با اطلاعتی  به شما داده میشود، بهترین راه را برای کاهش وزن انتخاب کنید.   


پس به خودتان و سلامتی تان بیشتر اهمیت بدهید ..


برای دریافت یک رژیم اصولی وعلمی با پشتوانه وتضمین سلامتی اقدام به کاهش وزن کنید خیلی سریع کم کردن وزن به معنی خوب بودن رژیم نیست کاهش وزن بدون 


عارضه با شیب ملایم وماندگار را ما برای شما آرزو داریم فقط وفقط از مشاوران تغذیه مشاوره  خودرا بخواهید 


با آرزوی سلامتی


اهمیت سحری در روزه داری


گرفتن روزه فاقد سحری نشان از قوی بودن،بنیه داشتن و قدرت بدنی بالا نیست.ممکن است شخص بتواند فاقد سحری روزه بگیرد و ظاهرا برای او مشکلی پیش نیاید ولی نباید فراموش کند که آسیب به کلیه ها:بخصوص در فصل گرما،حدود ۱۲ ساعت نیاشامیدن آب و مایعات ممکن است باعث آسیب به کلیه ها و مجاری ادراری و احتمال سنگ کلیه به ویژه در افرادیکه کلیه آنها مستعد سنگ سازی است،بشود.

به جهت سلامت بدن و بخصوص کلیه ها گرفتن روزه فاقد سحری توصیه نمیشود.سحر باید زودتر  از خواب برخیزیم بخصوص جهت نوجوانان روزه دار تا با آرامش بیشتر و جویدن کامل غذای سحر سرو شود.در سحر باید غذای کاملی مثل انواع خوراک ها و پلو خورشت سرو شود تا بدن در طول روز دچار مشکل نشود. از لبنیات توصیه به مصرف ماست و از میوه ها و سبزیها میتوان سیب،سبزی خوردن،سالاد،گوجه فرنگی و هندوانه استفاده کرد. از مصرف کشک،ته دیگ،آش،غذهای چرب و شور در هنگام سحر (بعلت تشنگی در طول روز) پرهیز کنید.



در سحر از سیب زمینی،برنج،سوپ جو (به تعویق انداختن گرسنگی) بیشتر استفاده نمایید.

استفاده از غذاهای پر پروتئین مانند تخم مرغ،سویا،گوشت،مرغ،ماهی،لبنیات و حبوبات در وعده سحر باعث میشود که قند خون دیرتر افت کند و فرد کمتر احساس ضعف نماید.

مصرف نوشیدنی های گازدار مانند نوشابه را در وعده سحر حذف نمایید.

از مصرف زولبیا و بامیه در سحر خودداری کنید زیرا باعث افت سریع قند خون و احساس گرسنگی در طول روز میشود.برای مهار تشنگی از خوردن غذاهایی مانند انواع نوشابه ها،بادمجان،سوسیس،کالباس،سس مایونز،سیر،پیاز و فلفل در وعده سحری پرهیز کنید.

از مخلوط تخم شربتی و آب+کمی آبلیمو در وعده سحری استفاده نمایید.

افطار خود را با آب جوش و یک عدد خرما باز کنید.در وعده افطار از نان و پنیر و سبزی،سوپ،فرنی،آش رقیق استفاده نمایید.

در ماه رمضان وعده شام را فراموش نکنید.برای شام تکه ای از مرغ کبابی یا ماهی یا سبزی های بخارپز مانند هویج،لوبیا سبز،نخود فرنگی،ذرت استفاده نمایید.

از آشامیدن آب یخ یا نوشابه خیلی سرد پرهیز کنید.وعده افطار،از چای پررنگ استفاده نشود.